Xiaomi je objavio finansijski izveštaj za prvi kvartal 2025. godine, koji pokazuje rast u svim ključnim segmentima korporacije. Rekordni Xiaomi Q1 rezultati dolaze u trenutku kad brend slavi 15 godina postojanja. Povodom toga kompanija je predstavila nove uređaje koji imaju Xring O1, čipset koji je Xiaomi samostalno osmislio i realizovao.
Prihodi su porasli na 111,3 milijarde juana (15,4 milijarde dolara), što predstavlja povećanje od 47% u poređenju sa istim periodom prošle godine. Neto dobit skočila je za više od 64% i dostigla 1,48 milijardi dolara.
Troškovi istraživanja i razvoja uvećani su za više od 30% i sada iznose 930 miliona dolara. Portfolio kompanije obuhvata više od 43.000 patenata širom sveta. Gotovo polovina svih Xiaomi zaposlenih (47,7%) radi u sektoru istraživanja i razvoja.


Smartfoni i AIoT zamajac rasta brenda
Segment pametnih telefona i AIoT, koji je glavni izvor prihoda, ostvario je 12,8 milijardi dolara, što je rast od 22% na godišnjem nivou.
Do kraja marta, Xiaomi je imao gotovo 719 miliona globalnih mesečno aktivnih korisnika (MAU) u domenu pametnih telefona i tableta. To je povećanje od 9,2% u odnosu na isti period prethodne godine. Kompanija je zadržala poziciju jedne od tri vodeće po broju prodatih pametnih telefona u svetu 19 kvartala zaredom. Takođe, Xiaomi je bio vodeći na kineskom tržištu po ukupnom broju prodatih uređaja.
Do aprila je u razvoj Xring O1 čipseta, u Xiaomi 15S Pro i Pad 7 Ultra, uloženo više od 13,5 milijardi juana (1,87 milijardi dolara). Brend beleži rast prisustva u segmentu premijum pametnih telefona u Kini, sa udelom od 25% na tržištu vrhunskih uređaja.


Top 3 na tablet i #1 na tržištu nosivih uređaja
Xiaomi je sada među tri vodeća brenda na globalnom tržištu tableta, sa 3,1 milion prodatih jedinica u prvom kvartalu i tržišnim udelom od 8,3%.
U periodu januar–mart predvodio je i globalno tržište nosivih uređaja. Drugi je po veličini proizvođač TWS slušalica u svetu i prvi u Kini.
Rekordni Xiaomi Q1 rezultati i zbog automobila
Kompanija je prijavila 943,7 miliona povezanih IoT uređaja (ne računajući pametne telefone, tablete i laptope) i otvorila više od 1.000 novih prodavnica širom kontinentalne Kine. Svi ostali detalji dati su u kvartalnom Xiaomi izveštaju.
Prihodi od segmenta električnih vozila porasli su na 2,5 milijardi dolara. U Q1 je prodato više od 75.000 vozila iz serije SU7, čime je ukupan broj prodatih SU7 vozila premašio 250.000. Rekordni Xiaomi Q1 rezultati obećavaju dobru godinu – videćemo šta je kompanija još spremila za nas!
