Kompanija Xiaomi proslavila je početkom decembra uspešnu poslovnu godinu u Srbiji. Slavlje je bilo veliko, ali kako i ne bi kad je Xiaomi drugi u Srbiji po market share-u, kako se to moderno danas kaže. I zaista, ostvareni rezultati kompanije zaista zvuče sjajno.
Osim što je drugi na tržištu Srbije, Xiaomi je od 2014. godine kontinuirano na trećoj poziciji globalno. Govorimo o tržištu pametnih telefona, naravno. Najnoviji podaci kompanije idu, ipak malo dalje. U poslednjem kvartalu Xiaomi je ušao i u TOP 5 globalnih tablet brendova. Na AIoT tržištu, Xiaomi uređaji stvari zasnovani na veštačkoj inteligenciji, su prvi, i to već neko vreme. I u najnovijem segmentu, električnih automobila, Xiaomi ostvaruje uspeh. Plan kompanije bio je da do kraja godine isporuči 65.000 modela Xiaomi SU7. Očekivani broj isporuka do kraja godine je – udvostručen, na 130.000 automobila!
Nova strategija kompanije za uspeh
Xiaomi je nedavno predstavio svoju novu strategiju za uspeh: Human x Car x Home. Njen cilj je da korisnicima omogući održiv i pametan način života putem tehnologija i AI inovacija. Pojednostavljeno, kompanija želi da ljudi žive lepše pomoću tehnologije kod kuće i u pokretu, koja će im to omogućiti na lak i prihvatljiv način.
Srž nove strategije i dalje je krilatica Inovacije za svakoga (Innovation for Everyone) – kvalitetni proizvodi po fer cenama.
Iako su sve kategorije proizvoda izuzetno važne, temelj nove strategije ostaju pametni telefoni. Xiaomi ponuda je segmentisana na četiri celine – Redmi, Redmi Note, Xiaomi T i Xiaomi. Kompanija stremi premijumizaciji portfolija, koji kako nam je Đorđe Jovanović, direktor marketinga Xiaomi Balkan rekao, korisnici i očekuju. Čak 47 odsto kupaca premijum Xiaomi uređaja dolaze iz Redmi i Redmi Note segmenta. Ti potrošači su lojalni, ali imaju dodatna očekivanja od brenda, koje je Xiaomi spreman da ispuni.
Samostalno razvijen HyperOS povezaće sve Xiaomi uređaje u harmonizovanu i funkcionalnu celinu
TechZone
Kompanija će raditi u saradnji sa svojim strateškim partnerima, Google i Leica, ne samo na podizanju svestranosti pametnih telefona, nego i na jačoj upotrebi veštačke inteligencije u svim segmentima.
Plan za Srbiju u 2025. godini
Na prezentaciji je bilo reči i o novim Xiaomi uređajima koji će tokom 2025. biti dostupni i u Srbiji. Među njima su svakako telefoni svih kategorija, ali i drugi uređaji, čak i oni koje do sada nismo mogli da vidimo u Srbiji. Recimo, nove i premijum serije televizora. Osvežene će biti i ponude robotskih usisvača, AIoT segment, pametno domaćinstvo, prečišćavanje vazduha i druge. Već početkom godine očekuju nas prve Xiaomi premijere različitih proizvoda. Prvo ćemo videti fitnes narukvice i nove serije pametnih satova, pa telefone, a kasnije i ostale kategorije.
Naravno, to što je Xiaomi drugi u Srbiji ne znači da će tako i ostati. Kompanija je spremna da napravi novi iskorak. Koliko dug će morati da bude – zavisi od njih samih, ali i od fanova. Xiaomi je i na ovom događaju izrazio najveću zahvalnost upravo njima. I ugostio najveće fanove sa kojima će raditi na daljem razvoju brenda kod nas.
Na kraju se podsetimo savršene prevare 😉 Čestitamo uspehe, Xiaomi, i jedva čekamo da vidimo šta sledi!