Hisense kompanija postoji više od pola veka, pa ipak, toliko je interesantnih stvari koje još uvek ne znamo. Recimo, sve je počelo od radio aparata. Prvi frižider proizveden je davne 1969. godine, pod Xuehua imenom, preteči Hisense brenda. Ovaj frižider, verovali ili ne, star 55 godina, još uvek radi i izložen je u R&D centru u Ćingdao gradu, u Kini. Svojevrsna atrakcija sada već globalne kompanije, svedočanstvo je Hisense kvaliteta i istrajnosti. Ove osobine polazna su tačka na putu do novog cilja – da Hisense postane kompanija sa tradicijom dužom od jednog veka!
Stub razvoja grada Ćingdao
Odlazak u Kinu i mogućnost da se uverim u ono što Hisense radi i, pre svega, budem svedok ponosa sa kojim svaki pojedinac koji učestvuje u stvaranju svega što najveća kompanija ovog dela Kine radi, nešto je što se doživljava vrlo retko.
Hisense je danas globalna kompanija prisutna u svim delovima sveta. Nastala je u pomenutom Ćingdao gradu. Prema podacima za 2023. godinu, ovo je 13 ekonomija Kine, koja nastavlja da raste i razvija se ubrzano. Ćingdao ima status perfekture u Šangdong provinciji i skoro 11 miliona stanovnika, što je približno dvostruko više od populacije Srbije. Izlazi na Žuto more, osnovan je 1891. godine, a od 1898. do 1914. bio je pod nemačkom okupacijom, koja je ostavila snažan uticaj na grad. I danas se tamo nalazi nemačka katedrala sa delom koji podseća na tipično nemačko naselje.
Pročitajte još:
Osim kao trgovinski i industrijski centar, Ćingdao je poznat i kao grad nebodera i napredne tehnologije. Široke ulice prožete zelenilom, uređen život i tehnološki napredna i lako dostupna gradska uprava transformisali su ga u grad u kojem želi da živi veliki broj ljudi iz okoline. Ovome je značajno doprineo i Hisense, kao jedan od najvažnijih partnera grada i njegovog napretka. Osim istraživačkog centra, nekoliko proizvodnih pogona i administracije i uprave, Hisense je u Ćingdau i okolini implementirao različita tehnološka rešenja. Među njima su internet administracija, zdravstvo budućnosti, Cloud infrastruktura, pametno upravljanje saobraćajem, izgradnja i prodaja nekretnina i mnoge druge.
Kvalitet – jedino merilo koje je važno
Priču smo namerno počeli frižiderom starim više od 55 godina koji i dalje radi. Dobro hladi još uvek, iako mu vrata škripe kada se otvaraju, ali kvalitet proizvodnje čini ga praktično besmrtnim. Na to se oduvek oslanja filozofija kompanije – da proizvodi moraju da budu kvalitetni i da traju dugo. I danas se u simuliranim uslovima testiranja, recimo, mašine za pranje i sušenje veša proizvode da traju i po 20 godina! Videli smo to u fabrici, na jednoj od proizvodnih linija kojoj treba samo 40 minuta da proizvede jednu mašinu.
Pročitajte još:
Iako ovo zvuči neverovatno, Hisense filozofija je mnogo šira od toga. Oslanja se na svakog pojedinca koji radi u kompaniji i na njegov odnos prema svemu što stvara. Tako Hisense smatra da je potrošač jedino merilo kvaliteta, a da je inovacija njegov temelj. Ipak, iako izuzetno važne, inovacije ne smeju biti izgovor za promenu ma kog standarda kvaliteta ili odstupanje od tradicionalnih vrednosti. U kompaniji ističu da je kvalitet svakog pojedinca, kao čoveka i kao radnika, u direktnoj vezi sa kvalitetom proizvoda. Jednako je važno to što Hisense unapređenjem kvaliteta svojih proizvoda želi da doprinese i napretku dobavljača. Vizija kompanije uvek uključuje sve karike u lancu proizvodnje i teži ostvarivanju pozitivnog uticaja za sve.
Kompanija Hisense danas
Danas Hisense ima 36 industrijskih parkova, 30 R&D centara i 64 inostrana predstavništva. Formira 5+1 mrežu koja pokriva Evropu, Severnu i Južnu Ameriku, Jugoistočnu Aziju sa Kinom, Bliski Istok i Afriku. Nama su najbliže proizvodnje u Valjevu i u Velenju, u Sloveniji. Tamo se nalazi i jedan od evropskih istraživačkih centara, u kojem se Hisense bavi i razvojem i dizajnom novih proizvoda.
U Evropi poslovanje kompanije vodi Hisense Europe. Ima gotovo 10.000 zaposlenih, sa tri velika brenda (Hisense, Gorenje i Asko). Hisense Europe posluje u sektorima velikih i malih kućnih aparata, televizora i klimatizacije (grejanja i rashlađivanja). Tokom 2023. godine na tržištu Evrope prodato je više od 17 miliona proizvoda i ostvaren je prihod od 3,8 milijardi evra. To je omogućilo rast od 22 odsto u odnosu na 2022. godinu. Takođe, MDA, odnosno sektor velikih kućnih aparata, beleži izuzetan uspeh na tržištu.
Pročitajte još:
Ključna godina za globalni razvoj brenda bila je 2016, kada je Hisense postao FIFA World Cup globalni sponzor. Od tada nadalje Hisense velike sportske manifestacije koristi za promociju ne samo brenda, nego i tehnologije. UEFA i FIFA partnerstva omogućavaju kompaniji da navijačima i gledaocima omogući idealan doživljaj gledanja sporta, uz posebno osmišljen režim za sportski sadržaj. Ove godine Hisense je kao prvi iz TV industrije imenovan za zvaničnog dobavljača ekrana VAR sistema. Na taj način je kompanija dokazala i svoju tehnološku ekspertizu na jednom od najvećih sportskih takmičenja na svetu.
Hisense kompanija sutra
Hisense kompanija će nastaviti da koristi sport kao jednu od najvažnijih strategija za popularizaciju brenda u svim kategorijama. Dodatno, proširiće saradnju sa Xbox brendom i drugim gejming partnerima, poput Wukong igre.
Videćemo televizore sve većih dijagonala – 110, 116 i veće – unapređenje kvaliteta zvuka i ubrzan razvoj Laser TV uređaja. Kompanije očekuje povećanje obima proizvodnje Mini LED televizora, čiji pad cene je neminovan, ali i preuzimanje liderske tržišne pozicije. Trenutno je Hisense broj dva globalno i prvi na tržištu televizora od 100 inča, ali ambicije kompanije to značajno prevazilaze. Već na CES sajmu u Las Vegasu videćemo televizore i druge proizvode budućnosti. Među njima je i inovativni televizor gigantske dijagonale veće od tri metra! Upravo ti proizvodi biće prvi sledeći koraci koje Hisense čini na putu kompanije od najmanje jednog veka i broja jedan na tržištu.
Hisense kompanija prikazala je još mnogo toga na ovom ekskluzivnom putovanju u Kinu. Budite uz TechZone, jer ćemo pisati o Laser TV uređajima i otkriti kako se proizvode televizori i drugi Hisense uređaji. Zavirili smo na proizvodne trake kućnih aparata, videli neverovatne robote u akciji i potvrdili da su ljudi najvažniji „šraf“ uspeha.