Od početka pandemije COVID-19, broj zaposlenih koji rade na daljinu dramatično je porastao. Prema statistici kompanije Buffer, gotovo svi zaposleni (98 odsto) podržava barem delimičan rad na daljinu. Jednak procenat zaposlenih ovu praksu bi preporučio i drugima. Rad na daljinu postao je nova realnost za mnoge od nas. Zaposleni, od dizajnera do računovođa, često rukuju osetljivim informacijama, što predstavlja rizik od kompromitovanja kada rade van kancelarijskog okruženja. Iako je rad od kuće često praktičniji od svakodnevnog putovanja do kancelarije, važno je biti oprezan u vezi sa bezbednosnim merama. Kako bezbedno raditi od kuće postaje sve veći izazov.
Da bi pomogao u prevazilaženju ovoga, stručnjaci kompanije Kaspersky su sastavili posebno važnu listu. Ona omogućava zaposlenima da rade na daljinu, u udobnosti doma, a da istovremeno sačuvaju sigurnost podataka.
Razdvajanje uređaja za posao od ličnih uređaja
Uprkos popularnosti pristupa Donesi svoj uređaj (BYOD) mudro je održavati razliku između uređaja za posao i ličnih uređaja. Preporučljivo je radne zadatke obavljati isključivo na službenom laptopu. Aktivnosti poput gledanja filmova, preuzimanja igara ili provere ličnih mejlova rezervisati za lične uređaje. Ova praksa smanjuje rizik od potencijalnog curenja podataka. Kako bi dodatno zaštitili lične uređaje, korišćenje pouzdanog sigurnosnog rešenja pomaže u sprečavanju preuzimanja malvera i pristupa zlonamernim sajtovima.
Koristiti samo odobrene alate za posao
Vođenje poslovnih razgovora putem privatnih aplikacija za razmenu poruka ili e-mail naloga može stvoriti nepotrebne rizike. Iako mnogi takvi servisi ističu svoje sigurnosne mere, korporativni komunikacioni alati su dizajnirani sa naglašenim standardima privatnosti i usklađenošću. Oslanjanje isključivo na platforme koje je odobrila kompanija osigurava da osetljive informacije ostanu zaštićene.
Korišćenje softvera koji kompanija odobrava
Ista pravila važe i za programe. Preporučuje se preuzimanje i korišćenje isključivo aplikacija koje obezbeđuje ili odobrava organizacija. Drugi softveri mogu uneti ranjivosti koje ugrožavaju bezbednost. Ukoliko su potrebni dodatni alati za obavljanje posla, najbolje je zatražiti ih direktno od organizacije.
Povezivanje na sigurne Wi-Fi mreže
Za one koji rade na daljinu, preporučuje se izbegavanje korišćenja javnih Wi-Fi mreža. Ako je povezivanje neophodno, provera legitimnosti mreže sa osobljem u kafiću ili na aerodromu može smanjiti rizik od povezivanja sa prevarantskim mrežama koje ciljaju na lične informacije. Kada se koristi lični uređaj, pouzdani VPN može poboljšati sigurnost enkripcijom podataka i zaštitom online aktivnosti od neovlašćenog pristupa.

Čuvanje i kreiranje jakih lozinki
Lozinke su pristupna tačka do osetljivih informacija, pa je njihova zaštita ključna. Čuvanje lozinki na papiru, čak i na sigurnim mestima kod kuće, nije dobra praksa. Može biti korisno koristiti metodu asocijacije za kreiranje lozinki koje su i pamtljive i složene. Na primer, fraza U 2015. proslavio/la sam rođendan u Tokiju mogla bi se pretvoriti u lozinku U20:15Psr@T. Neka ovo bude metoda po kojoj ćete razvijati svoje druge lozinke. Naravno, uvek nova lozinka za svaki novi servis, mrežu ili sajt.
Pročitajte još:
„Iako rad na daljinu može našu bezbednost učiniti osetljivijom, pridržavanje nekoliko jednostavnih smernica može značajno smanjiti rizik od kompromitovanja podataka. Razdvajanje radnih i ličnih uređaja je ključno, jer ne samo da štiti osetljive informacije od mogućih curenja, već i minimizira rizik da zaposleni nenamerno izazovu takve povrede. Dok se preporučuje oslanjanje na korporativne sigurnosne sisteme za poslovne zadatke, sigurnost ličnih uređaja može se poboljšati efikasnim i pouzdanim rešenjima“, komentariše Dragan Davidović, generalni direktor kompanije Kaspersky za istočnu Evropu.
Pridržavajte se pravila kako bezbedno raditi od kuće i obezbedite sebi prijatnije radno okruženje ma gde se nalazili