Pojavile su se informacije, na različitim sajtovima i mrežama, da je eDreams prevario korisnike. Mnogo korisnika! TechZone sajtu javili su se i ljudi iz Srbije, koje je ovaj servis za putovanja prevario i uzeo im novac.
eDreams prevare traju neko vreme
Kompanija eDreams već nekoliko puta je optuživana da vara korisnike. Novozelandsko telo za zaštitu kupca još 2022. godine upozorilo je putnike te zemlje da ne koriste eDreams. Kako kažu – nisu u mogućnosti da reše probleme korisnika niti da obezbede refundaciju neuspelih putovanja i servisa.
Pročitajte još:
Tokom 2023. godine i direktor Ryanair kompanije optužio je eDreams da je prevara. Kako je rekao, eDreams sistem krade podatke sa Ryanair sajta i podiže cene u odnosu na njihove do 115 odsto. Zbog toga je Ryanair zvanično reagovao traženjem zaštite od Evropskog parlamenta. Kampanja aviokompanije protiv eDreams-a traje i dalje, a u julu eDreams nije prodavao Ryanair letove i karte.
Prema podacima dostupnim na internetu Evropski parlament trenutno sprovodi istragu i prikuplja podatke o eDreams prevarama širom sveta.
U međuvremenu, prevare su stigle u Srbiju. Ali pre svega, da vidimo šta je eDreams i da malo više saznamo o kompaniji. eDreams je online turistička agencija registrovana u Barseloni, u Španiji. Nudi povoljne aranžmane za redovne i čarter letove, niskobudžetne aviokompanije, hotele, rent-a-car, pakete, turističke aranžmane i putno osiguranje.
eDreams prevario korisnike i u Srbiji
Na Facebook mreži u julu je pokrenuta grupa u kojoj ljudi dele informacije o tome kako su prevareni. Do danas grupa ima gotovo 500 prijavljenih, a samo u poslednjih nekoliko dana broj je porastao za oko 200 članova.
Prema tvrdnji jednog od oštećenih eDreams korisnika iz Srbije, koji se javio TechZone-u, kompanija je ilegalno skinula novac sa računa. Prvo oko 60, a onda ponovo 70 evra. Zbog toga je morala da reaguje i banka, jer su transakcije obavljene bez dozvole korisnika. Kartice su blokirane, a eDreams transakcije prijavljene kao zlonamerne. Kako saznajemo, tokom 2021. i 2022. godine oštećeno lice kupovalo je karte na eDreams platformi.
Pročitajte još:
„Sve je bilo u redu, karte jesu bile povoljnije preko eDreams platforme, nego na drugim mestima. Onda su tokom 2023. godine naglo poskupele. Najčešće su bile skuplje čak i od karata na sajtovima samih aviokompanija“, objašnjava TechZone kontakt. „Prva ilegalna transakcija je obavljena u julu, kad su počeli na internetu da se pojavljuju i drugi izveštaji o sličnim ilegalnim naplatama. Sačuvali su moje podatke o karticama, uključujuć CVC, i iz čista mira naplatili za nešto što nikad nije odobreno ili korišćeno“.
Kako sve eDreams vara korisnike
Prema podacima dostupnim na internetu i slikama ekrana ljudi koji su prevareni, eDreams ilegalno zarađuje na različite načine. Nekima je naplaćeno za kofere koje nisu želeli. Neki putnici nisu dobili čekiranje kofera, koji su im obećani uz cenu koju su platili. Pojedincima je naplaćeno eDreams Prime članstvo, koje nikad nisu želeli. Najgore su prošli oni kojima je novac skinut sa računa za usluge koje nisu odobrili. Zatim, ljudi koji su aktivirali 30 dana probni period eDreams nisu mogli da otkažu članstvo pre naplate. Uputstva na sajtu nisu davala rezultat, a tehnička podrška nije odgovorila na upite mejlom i kroz čet.
Neki korisnici uspeli su da dobiju odgovor od tehničke podrške, ali ih je ona, navodno, preusmerila na WhatsApp komunikaciju. Takođe, zahtevano je da preuzmu aplikaciju Remitly i kroz nju nastave proces refundacije.
Kako se zaštititi od prevara
Čak i kada kupujete preko potvrđenih platformi i sajtova – birajte da oni ne čuvaju podatke o vašim karticama. Zahtevajte da svaki put iznova unosite podatke sa kartice.
Koristite namenski račun za kupovinu ili internet karticu. U eri digitalnog bankarstva brzo i lako možete i da otvorite i da dopunite račun. Na računu predviđenom za kupovinu držite samo onoliko sredstava koliko planirate da potrošite. Prebacite ih neposredno pre trošenja. Na taj način čak i da neko pokuša da vas prevari – na računu neće imati šta da pronađe.
Koristite autentifikaciju plaćanja na svim računima. Zatražite u banci da neposredno odobrite svaku onlajn transakciju. Recimo, pre potvrde kupovine da morate da unesete višecifreni kod kojim ćete autorizovati kupovinu. Tek kad ga unesete – kupovina će biti izvršena. Pre toga će ostati na čekanju i automatski bit otkazana nakon 24 ili 48 sati, u zavisnosti od banke i platforme na kojoj plaćate.
Kontaktirajte banku odmah nakon ovakve i slične prevare i tražite zaštitu. Raspitajte se o mogućnosti refundacije na prevaru oduzetog novca. Prema onome što stoji u izjavama ljudi koji su bili prevareni, neke banke su kompenzovale gubitak.
Donesite mudre odluke pre internet kupovine! Zaštitite se na vreme i ne dozvolite da postanete žrtva! Pratićemo i dalje priču o tome kako je eDreams prevario korisnike. Pošaljite zato svoja iskustva u komentarima ili na TechZone mejl.
Meni se isto desilo koliko juče, da li postoji način da se zaštitimo od daljih zloupotreba u Srbiji? Kome mogu da se obratim? Hvala unapred.
Poštovana Andrijana, za sada samo ovo gore što smo naveli u poslednjem pasusu možemo da vam kažemo, a da budemo sigurni da je sve tačno. Raspitaćemo se o obeštećenju korisnika i dopuniti vest uskoro, kada saznamo konkretne stvari od čitalaca koji su nam se javili sa ovom pričom.
Srdačan pozdrav!
M