UNICEF i Comtrade Distribution sa Tesla brendom potpisali su sporazum o partnerstvu. To će značajno doprineti da 1.000 mladih u Srbiji, posebno iz ranjivih grupa, steknu digitalne veštine koje će poboljšati njihove šanse za zaposlenje i olakšati integraciju na tržište rada. Projektom je predviđeno i uspostavljanje dva inovaciona kluba unutar izabranih omladinskih centara u zemlji. Ovo će unaprediti kapacitete za kontinuirano uključivanje mladih u programe neformalnog obrazovanja i za digitalno pismenije generacije u Srbiji.
Saradnja javnog i privatnog sektora
Digitalna pismenost je od vitalnog značaja za generacije koje dolaze. Ovo posebno dolazi do izražaja kad znamo da tehnologija i globalizacija i sve jače oblikuju buduće poslove.
„Moramo učiniti sve da niko ne bude izostavljen iz digitalne revolucije, posebno najugroženiji“, kaže Dejana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji. Dodala je da se to postiže novim pristupom edukaciji, koja je usmereno na razvijanje veština i formalnim i neformalnim obrazovanjem.
„Obrazovanje koje se fokusira na razvoj veština formalnim i neformalnim programima u školama i zajednicama, omogućava adolescentima i mladima da postanu agilni i prilagodljivi učenici i građani, spremni da se suoče sa ličnim, akademskim, društvenim i ekonomskim izazovima. Naše partnerstvo sa Comtrade Distribution i Tesla brendom pokazuje moć saradnje privatnog i javnog sektora. Inicijativa je komplementarna aktivnostima Ministarstva turizma i omladine da ojača centre i klubove mladih u zemlji“, zaključila je Kostadinova.
Da mladi lakše izaberu svoju buduću karijeru
Inovacioni klubovi biće uspostavljeni unutar omladinskih centara. Oni će značajno unaprediti kapacitete za kontinuirano uključivanje mladih u programe neformalnog obrazovanja. Doprineće jačanju zajednica kroz njihovo aktivno učešće i razmenu znanja.
„Srećni smo i zadovoljni zbog saradnje sa UNICEF-om na programu Unapređenje digitalnih veština među mladima u Srbiji. Ispred Tesla brenda, nastojaćemo da se ova misija ne zaustavi samo na programima edukacije. Neka to bude logičan korak ka uključivanju mladih u odabir i kreiranje novih tehnologija. Naša misija je da budemo mentori mladim ljudima. Kao što je tehnologija dostupna svima, tako bi i edukacija trebalo da bude“, kaže Nebojša Lozo, generalni direktor brenda Tesla.
Anja Aleksić iz Comtrade Grupe, koja je i članica Poslovnog Saveta UNICEF-a u Srbiji, istakla je da je Tesla prvi brend u industriji potrošačke elektronike u Srbiji koji je sklopio ovakav vid saradnje sa UNICEF-om. Tesla će, osim sredstava doniranih za program, primeniti znanje i iskustvo u unapređivanju neformalnog obrazovanja i digitalnih veština mladih, sa posebnim fokusom na ranjive grupe.
„Svesna sam koliko je značajno i potrebno podržati saradnju privatnog sektora i institucija koje deluju u društvenom interesu. Partnerstva poput ovih pomažu nam da stvaramo mogućnosti tamo gde su one malobrojne, pružamo šanse tamo gde ih nema dovoljno i osnažujemo mlade da u što većem broju, što spremniji, uđu na tržište rada ili se posvete daljem obrazovanju“, rekla je Aleksić.
Stvaranje zdravog i razvijenog društva
Ministarstvo turizma i omladine posvećeno je investiranju u mlade koji će izgraditi kompetetivno i prosperitetno društvo.
„Povezivanje partnera iz poslovne zajednice, UNIICEF-a sa strateškim prioritetima Ministarstva turizma i omladine omogućiće da zajedno stvaramo bezbedna mesto namenjeno svim mladim ljudima u zajednici bez obzira na njihovu orijentaciju, pripadnost, društveni ili ekonomski status. Mladi će dobiti nova znanja, kao i pristup novim znanjima, savremenoj opremi, softverima i alatima koji se koriste u industriji. Omogućićemo mladima da steknu realna iskustva koja su direktno primenjiva na tržištu rada. Naša misija je da mladi, među kojima su i najugroženije zajednice, unapređenju kvalitet života“, poručila je Ivana Antonijević, pomoćnica ministra u Ministarstvu turizma i omladine.
Comtrade, Tesla i UNICEF ostaju posvećeni zajedničkom ulaganju u budućnost. Grade snažna i otporna društva osnaživanjem adolescenata i mladih znanjem i veštinama potrebnim za uspeh u 21. veku. Zajednički, za digitalno pismenije generacije u Srbiji, poručuju UNICEF, srpske kompanije i Ministarstvo!