Digitalna transformacija ponovo je u središtu pažnje menadžera širom sveta. Podstaknuta je napretkom veštačke inteligencije (AI) i dugoročnim projektima koji se sprovode u mnogim kompanijama. Ovo pokazuje 5. godišnje istraživanje prioriteta direktora kompanije Horváth (CxO Priorities Study). Da bi iskoristile potencijal tehnologije, kompanije moraju da definišu jasnu AI strategiju. Moraju i da uspostave strukturiran operativni model i razviju neophodne veštine unutar svojih organizacija. Jer, sad je apsolutno jasno je da je AI ključ uspeha kompanija.
Kompanije prelaze na transnacionalne modele poslovanja, dok se kreiranje vrednosti, uključujući razvoj proizvoda, sve više premešta na tržišta u razvoju. Ključni faktori jesu optimizacija lanca snabdevanja, povoljniji uslovi poslovanja na takvim lokacijama i sveukupna optimizacija troškova. Uspešne transformacije zahtevaju redefinisane modele upravljanja i saradnju između centrala i regionalnih organizacija, kao i nove kompetencije. Ovo se odnosi ne samo na zaposlene, nego i na top menadžment.
Neophodno je prilagoditi se što pre
U svetu koji se brzo menja, kompanije moraju da pronađu optimalna rešenja da bi obezbedile otpornost i prilagodljivost promenama. To uključuje negovanje agilnih organizacionih struktura, definisanje novih pristupa liderstvu, promociju kulture brzog inoviranja i prilagodljivosti, implementaciju visoko bezbedne IT infrastrukture i uspostavljanje robusnih lanaca snabdevanja.
Pročitajte još:
“Prema rezultatima našeg petog godišnjeg istraživanja, u kojem je učestvovalo više od 770 rukovodilaca, digitalna transformacija je glavni prioritet u svim industrijama da bi se osigurao srednjoročan i dugoročan rast. Pritisak na troškove i likvidnost, usled kombinacije rastućih cena sirovina, visokih zaliha i poremećaja lanca snabdevanja, dodatno komplikuje poslovnu situaciju. Ograničena mogućnost prenošenja povećanih troškova na kupce zbog prezasićenosti kapaciteta i pojačane konkurencije podstakla je kompanije da se preispitaju i fokusiraju se na optimizaciju operacija“, kaže Maria Boldor iz kompanije Horváth.
U proizvodnim industrijama, poboljšanje strukture troškova i profita je daleko najvažniji prioritet. Uslovi na tržištu doveli su do toga da kompanije revidiraju svoje vrednosne lance kako bi povećale otpornost i optimizovale operacije u svim regionima u kojima posluju ili su prisutni na tržištu. S druge strane, u uslužnim industrijama, AI je glavni pokretač digitalne transformacije, kako internih operacija tako i interakcije sa klijentima.
Promena primarnih ciljeva
Fokus na kupca i operativnu izvrsnost ključni su za konkurentnost u svim industrijama, zaključuje ovo istraživanje. Razumevanje i zadovoljenje specifičnih potreba kupaca postaje sve važnije, dok tradicionalno tehnološko liderstvo i kvalitet više nisu primarni ciljevi. Zato se i smatra da je AI ključ uspeha kompanija. Jer jedino procesi vođeni veštačkom inteligencijom, uz ljudski faktor, mogu biti dovoljno prilagodljivi i sveobuhvatni.