Wednesday, September 11, 2024
spot_img
HomeBezbednostZaštita podatakaGoogle i Facebook korisnici najčešća meta sajber napada

Google i Facebook korisnici najčešća meta sajber napada

Do sada su tokom 2024. godine Google i Facebook korisnici najčešća meta fišing napada. Uz njih je odmah i kompanija Amazon. Ovo pokazuje istraživanje 25 popularnih globalnih kompanija koje je sprovela kompanija Kaspersky. Sajber kriminalci se u velikoj meri fokusiraju na kredencijale i podatke drugih brendova, pri čemu se broj napada povećao skoro 1,5 puta u odnosu na prethodnu godinu!

Napadi na Global Brands 2023 kompanije

Kaspersky je analizirao koliko se u fišing prevarama koristi 25 brendova liste Best Global Brands 2023 koju je sastavio Interbrand. U prvoj polovini 2024. godine, ljudi širom sveta pokušali su da pristupe lažnim resursima koji se predstavljaju kao ovi brendovi gotovo 26 miliona puta, što je skoro 40 odsto više nego u istom periodu 2023. godine. Nagli rast prevarantskih aktivnosti stručnjaci pripisuju agresivnijoj kampanju sajber kriminalaca u potrazi za podacima i novcem korisnika.

Najčešće mete sajber kriminalaca još su i MICROSOFT, PayPal, Apple, Mastercard, Netflix i Instagram

TechZone

Sajber kriminalci su najviše ciljali usluge kompanije Google u pokušajima krađe akreditiva kakvi su korisnička imena i lozinke. Rešenja kompanije Kaspersky su blokirala više od 4 miliona pokušaja širom sveta da se pristupi fišing stranicama koji su kreirane da prevare korisnike da daju informacije o svom Google nalogu. Bilo je oko 3,7 miliona pokušaja krađe podataka korisnika Facebooka, dok je Amazon treći sa približno 3 miliona pokušaja. Kompanije Microsoft i DHL zauzele su četvrto i peto mesto sa 2,8 miliona i 2,6 miliona pokušaja. Kompanije PayPal, Mastercard, Apple, Netflix i Instagram su se našle među 10 najčešće ciljanih brendova tokom 2024. godine.

Porast napada na pojedine brendove

Neki brendovi su sve češća meta fišing napada u poređenju sa prošlom godinom. Fišing napadi na Google su se više nego utrostručili, sa rastom od 243 odsto u poređenju sa prošlom godinom. Kompanija Mastercard je zabeležila porast pokušanih krađa osetljivih podataka i novca od 210 odsto. Slede ih Facebook i Netflix, koji su zabeležili udvostručenje broja pokušanih napada.

Ove godine zabeležili smo značajan porast pokušaja fišing napada usmerenih na Google. Ako napadač dobije pristup Gmail nalogu, potencijalno može pristupiti većem broju usluga, što ovaj nalog čini primarnom metom. Fišing napadi na kompaniju Mastercard, koji su obično usmereni na krađu novca, verovatno su porasli zajedno sa širenjem lažnih internet prodavnica koje navodno prodaju robu i nude opcije plaćanja Mastercard karticama”, kaže Olga Svistunova, stručnjak za bezbednost u kompaniji Kaspersky. “Zanimljivo je da je kompanija Microsoft zabeležila pad u broju klikova na fišing resurse. Iako česta meta fišing napada, pad bi mogao biti rezultat poboljšane sajber pismenosti u raznim organizacijama. Kompanija DHL je isto zabeležila pad, što je uobičajen trend među nekoliko brendova iz oblasti transporta i logistike koje smo analizirali“.

Drugi brendovi koji nisu ušli u top 10 ali su postali sve češće mete su HSBC, koji je zabeležio osmostruki porast na 240.000 pokušaja fišing napada, i eBay, koji je zabeležio trostruki porast na više od 300.000 napada. Airbnb, American Express i LinkedIn su zabeležili rast napada od 174, 137 i 122 odsto.

Google i Facebook korisnici najčešća meta Kaspersky istraživanje

Da li je vaš brend na meti fišing napada?

Iako su dobro poznati brendovi glavne mete sajber kriminalaca, usko specijalizovani brendovi nisu imuni na njih. Prevaranti često ciljaju proizvode i usluge za koje postoji velika potražnja, sezonske trendove i slično. Kako biste efikasno upravljali i ublažili ove rizike pratite nekoliko jasnih i korisnih saveta.

Pratite prisustvo na mreži. redovno pretražujte vaš brend na pretraživačima, društvenim mrežama i veb prodavnicama. Razmislite o prepuštanju ovog zadatka proverenoj kompaniji za pružanje usluga sajber bezbednosti. Na primer, i kompanija Kaspersky nudi namenski alat za uklanjanje. Uz ovo je vezana i edukacija i informisanost i vas samih i klijenata. Na primer, na zvaničnoj veb stranici ove kompanije možete da navedete ovlašćene resurse za prodaju vašeg proizvoda, istaknete zvanične kanale komunikacije i javno prijavite sve fišing napade. Ako radite u finansijskoj ili drugoj osetljivoj sferi, čestoj meti sajber kriminalce, upozorite vaše klijente na to. Skrenite im pažnju na povećan rizik od prevare. Zamolite ih da budu pažljiviji prema imejlovima i porukama koje primaju.

Ako se desi da napadač zloupotrebi vaš brend, prikupite informacije o lažnom domenu ili IP adresi i sve dostupne detalje. Odmah prijavite sumnjive ili fišing veb stranice nadležnima. Zamolite i vaše klijente da prijave sve sumnjive aktivnosti izvršene u ime vašeg brenda. Zamolite ih da dostave snimke ekrana i druge dokaze kako biste mogli na vreme da saznate više o sumnjivim radnjama.

Za bolje razumevanje sveta sajber pretnji koji se stalno razvija i korisno umrežavanje, pridružite se Samitu bezbednosnih analitičara (SAS). Samit će biti održan šesnaesti put od 22. do 25. oktobra 2024. godine na Baliju.

U okrilju otkrića da su Google i Facebook korisnici najčešća meta sajber napada savetujemo i da vodite računa o tome kako štitite sve svoje naloge. Uvek je vreme za sigurnost!

PROČITAJTE I OVO

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE

NAJNOVIJI KOMENTARI