Najnovije istraživanje kompanije Canalys otkriva da je globalno tržište pametnih telefona nastavilo snažno da raste u drugom kvartalu 2024. Isporuke smartfona su dostigle 288,9 miliona jedinica. Tržište raste tri uzastopna kvartala, podstaknuto inovacijama i poboljšanjima uslova poslovanja. Ukupno je poraslo za 12 odsto u poređenju sa istim periodom 2023. godine. Pogledajte i ko su Top 5 proizvođača telefona u Q2 2024. godine.
Promene u Top 5 tokom drugog kvartala
Uprkos skromnom povećanju isporuka od jedan odsto, Samsung je zadržao vodeću poziciju sa 53,5 miliona isporučenih uređaja. Njegove visokokvalitetne proizvodne linije nastavile su da povećavaju vrednost, dok je unapređena 5G A serija podržala ukupne brojeve. Apple je drugi sa 45,6 miliona isporuka, podržan uspehom u Severnoj Americi i na tržištima u razvoju, Aziji i Pacifiku. Xiaomi, konkurentnim ponudama, bio je blizu sa 42,3 miliona isporučenih jedinica. Xiaomi je ostvario tržišni udeo od 15 odsto. vivo se vratio na četvrto mesto, isporučivši 25,9 miliona jedinica za tržišni udeo od devet odsto. TRANSSION je zauzeo peto mesto, isporučivši 25,5 miliona jedinica i ostvarivši tržišni udeo od isto devet odsto.
U okviru TRANSSION korporacije su brendovi TECNO i Infinix, koji se prodaju i kod nas.
Što se udela na tržištu tiče, Samsung u ovom trenutku ima 19 odsto, a Apple 16 odsto. Razlika je samo tri odsto između prvog i drugog mesta, a drugo i treće deli još manji procenat – jedan!
Xiaomi će nakon lansiranja novih modela i dovođenja MIX Fold 4 i MIX Flip globalno imati šansu da pretekne američkog konkurenta.

Šta nas očekuje do kraja godine
“U drugoj polovini 2024, Apple i Samsung će se fokusirati na učvršćivanje svojih dugoročnih strategija na zrelim tržištima. Ostali brendovi će pokušati da povećaju prodaju na tržištima u razvoju. Ovi brendovi su unapred napunili magacine iščekujući povećanje operativnih troškova”, tvrde u Canalys timu.
Pročitajte još:
“U drugom kvartalu, Evropa i Severna Amerika su zabeležile značajan porast. Samsung će se neizbežno fokusirati na integraciju svog Galaxy ekosistema kako bi stvorio jake vrednosne ponude za potrošače putem svojih vodećih ponuda sa ekskluzivnim Galaxy AI funkcijama. Apple će nastojati da ubrza potražnju za zamenom uređaja na ovim tržištima putem svoje AI strategije. Rast Kine sad prati globalna tržišta, podstaknut poboljšanim makroekonomskim uslovima i obnovljenim poslovnim poverenjem među kanalima i brendovima pametnih telefona. Na domaćem tržištu, lokalni kineski brendovi će koristiti AI funkcije da se istaknu u premium segmentu. Ciljaće rastuću potrošnju na visokokvalitetne uređaje i primenjujući uspešne strategije širom sveta“, objašnjava Canalys.



Koliko će tržište moći da raste
Svi glavni regioni su rasli u drugom kvartalu, ali održavanje konkurentnih proizvoda će postati sve veći izazov, smatra Canalys. Od kraja prvog kvartala, dobavljači su potrošili preostale zalihe jeftinih komponenti. To će predstavljati izazov za brendove koji ciljaju masovno tržište. Potražnja za konkurentnim specifikacijama, kakve su poboljšana memorija, ekrani i kamere, ostaje visoka. Da bi se to prevazišlo, brendovi u usponu treba da unaprede regionalne strategije i optimizuju maloprodajna ulaganja kako bi uravnotežili širenje tržišta pod visokim operativnim troškovima.
I za Top 5 proizvođača telefona i za brendove u usponu efikasno upravljanje zalihama u kanalima je ključno za sprečavanje poremećaja cena i operativne gubitke. Nakon produženog pada tržišta, održavanje operativnog zdravlja ostaje glavni prioritet za brendove i kanale prodaje.
Pročitajte još:
Uprkos sezonskoj potražnji u drugoj polovini godine, malo je verovatno da će tržište telefona zabeležiti dvocifreni rast u celokupnoj 2024. Kratkoročno, segment koji pokreće volumen suočava se sa operativnim izazovima, ali dobavljači pametnih telefona treba da povećaju svoju konkurentnost u drugoj polovini godine putem ciljanog regionalnog planiranja proizvoda. Primetno je da su se potrošači i partneri u kanalima prilagodili promocijama i isplativim proizvodima u krhkoj ekonomskoj situaciji protekle dve godine.
Sve u svemu, tržište pametnih telefona će rasti srednjim jednocifrenim procentima ove godine. To je moguće oporavljenim zalihama, ublaženim ograničenjima uvoza i boljom ekonomskom klimom.
Pročitajte još:
U 2025, s obzirom na to da potrošačka potražnja ostaje neizvesna, posebno zrelih tržišta, dobavljači treba da se fokusiraju na inovativna smartfon iskustva kako bi privukli, izgradili prepoznatljiv imidž brenda i ojačali lokalne operacije, i da bi iskoristili nove prilike.
Telefoni se prodaju bolje, trenutno, ali ćemo videti kakva će situacija biti do kraja godine. Videćemo ko će biti Top 5 proizvođača telefona u ovom i poslednjem kvartalu ove godine.