Friday, December 13, 2024
spot_img
HomeUređajiKako tehniku kupuju različite generacije potrošača

Kako tehniku kupuju različite generacije potrošača

Kompanija GWI koju vrlo rado pratim i koja nesebično deli podatke i sa nama, malim sajtovima, ima novo, sjajno istraživanje. Nakon što nam je otkrila trendove društvenih mreža i da su audio knjige hit idemo na kupovinu tehnike. Kako tehniku kupuju različite generacije potrošača je istraživanje sprovedeno među gotovo 16.000 ljudi. Tu su Generacija Z, Milenijalci, Generacija X i Bejbi bumeri. Istraživanje je sprovedeno na šest tržišta, među ispitanicima starosti 16 do 64 godine, u drugom delu 2023. godine. Vrlo je zanimljivo videti šta očekuju, kako biraju tehniku i šta na kraju i kupuju. Iznenadićete se i vi, siguran sam…

Čisto da imate određene vodilje o različitim generacijama i starosnim grupama… Anketirano je 978 pripadnika Generacije Z (16-26 godina), 3.651 Milenijalaca (27-40 godina), 8.410 pripadnika Generacije X (41-59 godina) i 2.757 Bejbi Bumera (60-64 godine). U kojoj ste vi grupi?! – Google sve vidi – znaću, ne folirajte 😉

Kako otkrivaju brendove i proizvode

Generacija Z ih pronalazi u video igrama, na vlogovima ili kroz reklame plasirane na aplikacije tableta i smartfona. Milenijalci prate društvene mreže brendova, prate (sponzorisane) podkaste i na vlogovima. Generacija X i dalje čita magazine i novine, iz članaka omiljenih štampanih izdanja i reklama na televiziji. Najstariji, Bejbi Bumeri, i dalje čita dnevnu štampu i magazine. Brendove i proizvode ova kategorija otkriva i kroz brošure i kataloge koje pokupe ili dobiju na kuću/stan.

Kakvu tehniku kupuju različite generacije potrošača

Kako se informišu o brendovima i proizvodima

Generacija Z prati influensere i stručnjake, prate poznate i na društvenim mrežama prijatelja i porodice. Milenijalci se informišu kroz podkaste, na društvenim mrežama poznatih i na forumima i blogovima. Generacija Z to čini u specijalizovanim časopisima, kroz razgovor sa prodavcima i onlajn istraživanjem. Bejbi Bumeri pre svega razgovaraju sa prodavcima, čitaju opise u štampi i raspituju se kod prijatelja i porodice.

Šta ih motiviše za kupovinu tehnike

Generaciju Z motivišu ekskluzivan sadržaj i servisi, dobra reakcija društvenih mreža na proizvod i „Click & Collect“ mogućnost. Milenijalcima je dovoljno da proizvod ima KUPI ONLINE dugme. Ali i plus u odnosu na konkurenciju i mogućnost plaćanja na rate. Generaciju X privoli mogućnost lakog vraćanja. Čak i besplatna dostava i na kraju i popusti i druge pogodnosti prilikom kupovine. Najstarije među nama motiviše laka i brza onlajn kupovina, sa što manje koraka do plaćanja. Ali, isto tako i besplatna dostava i mogućnost vraćanja, ako nisu zadovoljni.

Kako brend/proizvod može da ih „kupi“

Generaciju Z tako što će im poboljšati onlajn status ili reputaciju, pružiti im dodatne podatke u odnosu na zajednicu ili ako se osećaju delom tog nečeg, odnosno da su važni ekosistemu tog proizvoda. Milenijalce kupuje onlajn reputacija, ali i benefiti (klub lojalnosti) ili slično Generaciji Z da budu uključeni u ekosistem proizvoda. Generaciju X „vozi“ sjajan korisnički doživljaj, relevantnost za njihove interese i nagrade/popusti koje će dobiti. Bejbi Bumere „kupuje“ sve ono što i generaciju posle njih.

Koji uređaj je personifikacija svake generacije

Za Generaciju Z to bi bilo nešto u vezi sa VR-om, kaciga ili drugi VR uređaj. Milenijalce reprezentuje dron. Generaciju X i Bejbi bumere spaja telefon i kontakt na daljinu uopšte.

Koje karakteristike tehnički proizvod mora da ima

Za Generaciju Z to mora da bude pametan, robustan i inovativan uređaj. Milenijalci biraju inovativan, premijum i moćan tehnički uređaj. Generacija X traži pre svega pouzdan, a onda i uređaj koji se lako koristi, sa dobrim odnosom uloženo-dobijeno. Bejbi Bumerima tehnički uređaj mora da bude lak za rukovanje, da pruža kvalitet po prihvatljivoj ceni i da je dugotrajan.

Kakvu tehniku kupuju različite generacije potrošača

Koje brendove biraju različite generacije

Ovo je vrlo zanimljiv deo istraživanja. Istraživači su pitali sve četiri generacije da se odluče za po jedan brend u svakoj od četiri ponuđene kategorije. To su Visok kvalitet, Inovativnost, Premijum i Dobar odnos uloženo-dobijeno. Odgovori su izuzetno interesantni, baš kao oni u EURO 2024 istraživanju o sponzorima!

Dakle, Generaciji Z je za Visok kvalitet sinonim Meta kompanija. Za inovativnost NIKO, verovali ili ne – niko nije dovoljno inovativan po njima. Za Premijum je sinonim HONOR, a neverovatno je to što je za njih Apple sinonim za odnos uloženo-dobijeno.

Milenijalci Visokim kvalitetom smatraju HONOR. Inovativan je Beats by Dre, a Premijum je Meta kompanija. Dobar odnos uloženo-dobijeno ima – isto Meta!

Pročitajte još:

Generaciji X pojam Visokog kvaliteta je Bang & Olufsen. Inovativan brend je Bang & Olufsen. Bang & Olufsen je, oh gle čuda, isto i Premijum 😊 Ali, zato Lenovo ima najbolji odnos uloženo-dobijeno.

Bejbi Bumeri su prepisali od Generacije X ili su im sve četiri kategorije zaista iste…

Još zanimljivosti GWI istraživanja

Za 15 odsto Generacije Z i Milenijalaca ime brenda je važnije od funkcija njihovih proizvoda. Čak 48 odsto Milenijalaca kaže da je izgled uređaja važniji od njegovih mogućnosti. Takođe, Generacija Z u 74 odsto slučajeva smatra da su specifikacije tehničkog proizvoda mnogo važnije od cene.

Kad kupuju smartfon, Milenijalci se u 42 odsto slučajeva odlučuju za model koji je bolji za gejming. Za sve generacije koje planiraju da kupe novi uređaj, smartfon je na vrhu liste prioriteta.

Da li se slažete sa istraživanjem Kako tehniku kupuju različite generacije potrošača GWI kompanije? Šta biste dodali?

PROČITAJTE I OVO

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE

NAJNOVIJI KOMENTARI

Marko Čavić on iPhone 16 cene u Srbiji
Gazda milutin on iPhone 16 cene u Srbiji