Thursday, February 6, 2025
spot_img
HomeVestiSrbi rekorderi nepoverenja u medije

Srbi rekorderi nepoverenja u medije

Pregled društvenih mreža za 2024. godinu otkrio je da sve više korisnika upravo tamo čita vesti i informiše se. Isto istraživanje ukazuje na to veći broj korisnika društvenih mreža u ovom trenutku prati tzv. NEWS INFLUNESERE od modnih. Čak je i generacija alfa za 11 odsto više u odnosu na prošlu godinu tražila i čitala vesti na mrežama. Globalno posmatrano, politički sadržaj je tokom prethodnog meseca pogledalo makar 40 odsto korisnika društvenih mreža.

Ipak, i pored trenda rasta informisanja na društvenim mrežama poverenje u ono što se tamo pročita je u padu. Porast dezinformacija i lažnih vesti na društvenim mrežama, kao i sve veća percepcija pristrasnosti u izveštavanju tradicionalnih medijskih kuća, doveli su do opadanja poverenja u medijske institucije u poslednjih nekoliko godina. Kako pokazuje Statista Consumer Insights istraživanje u 38 zemalja, da li ljudi veruju ili ne medijima zavisi od geografske regije.

Tokom godinu dana vršeno je onlajn ispitivanje na od 1.000 do 10.000 ispitanika po zemlji. Ispitanici su morali da imaju 18 godina najmanje, a u istraživanju su učestvovali ljudi oba pola starosti do 64 godine.

Skoro polovina Srba ne veruje medijima

Zanimljivo je da je i Srbija među anketiranim zemljama, a vrlo je zanimljiv i rezultat naše zemlje. Još je zanimljivije je to što je jedno ovako ozbiljno istraživanje posvetilo Srbiji veoma veliku pažnju.

Srbija, Grčka i Mađarska vode na listi zemalja koje ne veruju medijima

TechZone

Tako je 41 procenat ispitanika iz Srbije izjavio da ne veruje medijima u periodu između aprila 2023. i marta 2024. Prema Reporterima bez granica ovo se može pripisati rastućoj „kulturi nasilja u medijima“ i nepoštovanju novinarske etike mnogih medijskih kuća. Srbiju prati Grčka sa 38 procenata ispitanika i 27 procenata ispitanika iz Mađarske. Toliko građana ovih zemalja tvrdi da ne veruje medijima.

Postoje i zemlje koje veruju svojim medijima

Sa druge strane spektra su Kina (10 procenata), Finska (8 procenata) i Japan (6 procenata). U 20 od 38 zemalja zabeležen je procenat nepoverenja između 10 i 15 procenata, uključujući Kanadu, Nemačku (obe 15 procenata), Brazil (14 procenata) i Italiju (13 procenata).

Pročitajte još:

Oko 16 procenata učesnika ankete u Ujedinjenom Kraljevstvu i 18 procenata iz Indije je reklo da ne veruje medijima. Taj broj bio je veći u Sjedinjenim Državama (20 procenata) i Francuskoj (21 procenat).

Iako su Srbi rekorderi nepoverenja u medije težimo boljem, zato čitajmo i podržimo one koji to zaslužuju! I poverenje i ulaganje u njih.

PROČITAJTE I OVO

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE

NAJNOVIJI KOMENTARI

Marko Čavić on iPhone 16 cene u Srbiji
Gazda milutin on iPhone 16 cene u Srbiji