Kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Bambi predstavile su Izveštaj o održivom poslovanju za 2023. godinu. Jedanaesti izveštaj kompanije Coca-Cola HBC Srbija, a četvrti koji obuhvata i podatke kompanije Bambi, dolazi sa naslovnom porukom Održivost – snaga koja pokreće zajedničke promene. Izveštaj ističe na koji način fokus na kupce i potrošače, inovacije, digitalizaciju, zaposlene i zaštitu životne sredine doprinosi kreiranju dugoročnih vrednosti. Najavljene su i značajne investicije koje će dodatno integrisati održivost u procese.
Situacija na tržištu
Uz tržišno učešće od 44 odsto u kategoriji bezalkoholnih pića, odnosno 48 u kategoriji biskvita, Coca-Cola HBC Srbija i Bambi nastavile su da odgovaraju na promene u životnim stilovima potrošača. Ojačan je deo portfolija sa manje ili bez šećera uvođenjem novih proizvoda, kao i bezglutenskim biskvitima. U kategorijama kafe i aloholnih pića Coca-Cola HBC Srbija je uvela čak 40 novih proizvoda. Bambi je uz inovacije započeo i vrlo uspešne brend kolaboracije sa kompanijama Dr Oetker, Frikom i McDonald’s. Ipak, kao najvažnije postignuće obe kompanije ističu neprikosnoven kvalitet, jer u 2023. nije bilo opoziva niti povlačenja proizvoda sa tržišta.
Šta su kompanije uradile u prethodnom periodu
Digitalizacija je ključni pokretač rasta, pa su kompanije investirale za godinu i po 8.2 miliona EUR u ovu oblast. Pojednostavljeni su procesi čime se izdvaja više vremena za kupce i smanjuju štetne emisije. Zaposleni su prošli više od 31.000 sati obuke u 2023. godini. Posebna pažnja posvećena je osnaživanju žena. Zato u Coca-Cola HBC Srbija žene čine 42,5 odsto menadžerskih pozicija, a u Bambiju 37.
U Izveštaju je prikazan i napredak kompanija u odnosu na postavljene Ciljeve održivosti i dostizanje nultih emisija CO2. Za 17 godina Coca-Cola HBC Srbija smanjila je potrošnju vode za 54,4 odsto i energije za 58 odsto. U prethodnoj deceniji kompanija Bambi smanjila je upotrebu vode za 42 odsto. Obe kompanije recikliraju 99 odsto otpada koji nastaje u proizvodnji i kancelarijama. Cilj je dostizanja nula otpada na deponijama.
„Napredak u ključnim ekološkim parametrima najbolje pokazuje naš odnos prema resursima i životnoj sredini. U odnosu na 2017, direktne emisije CO2 smanjili smo za 73 odsto, dok je Bambi ostvario smanjenje od 47 odsto. Uz 91,5 odsto vozila sa manjim emisijama u floti Coca-Cola HBC Srbija, odnosno 65 odsto u floti Bambi kompanije, na pravom smo putu da do 2030. imamo celokupni „zeleni“ vozni park. Ovde se ne zaustavljamo. Nastavljamo da radimo sa dobavljačima na temi dekarbonizacije lanca snabdevanja. Kontinuirano menjamo našu ambalažu, koristimo efikasniju rashladnu opremu. Iako su ciljevi za Net Zero postavljeni za 2040, ta budućnost je sada. Narednih 16 godina vidim kao period za inovacije i prevođenje obećanja u akcije“, poručio je generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora Svetoslav Atanasov.
Zeleniji, ekološki pristup i podrška zajednici
Obe kompanije nabavljaju celokupnu električnu energiju iz obnovljivih izvora. Na punionici Vlasinka postavljeni su solarni kolektori. Bambi je u procesu realizacije projekta postavljanja solarnih panela za proizvodnju električne energije. Uz ulaganja u pomenute inicijative, Coca-Cola HBC Srbija i Bambi nastavljaju da budu pouzdan partner lokalnoj zajednici.
„Samo u 2023. godini naše dve kompanije uložile su više od 400 hiljada evra u lokalne zajednice. Dodatno, donirale su više od 200.000 litara pića i 22 tone proizvoda. Kroz volontiranje, zaposleni su zajednici poklonili više od 2.000 sati podrške. Osnaživanje mladih i žena, inicijative za podsticanje reciklaže ostaju naši prioriteti u ovoj oblasti. Istakao bih i da smo značajnu podršku pružili sportu i vrednostima koje promoviše. Podržavali smo Sportske igre mladih, najveće dečije sportsko takmičenje u Evropi, i druge manifestacije“, naveo je generalni direktor kompanije Bambi Dragan Stajković.
Na predstavljanju Izveštaja najavljene su i velike investicije koje će dodatno integrisati održivost u procese. Coca-Cola HBC Srbija planira izgradnju automatskog skladišta, vrednog 33 miliona evra, koje će doneti inovativne standarde u logistici. Kompanija Bambi planira da investira više od 12 miliona evra u proširenje kapaciteta proizvodnje. To će ostvariti kroz infrastrukturu, uvođenje novih tehnologija, automatizaciju i digitalizaciju procesa, kao i otvaranje novih proizvodnih linija.
Izveštaj o održivom poslovanju usklađen je sa zahtevima najzastupljenije svetske metodologije – Global Reporting Initiative (GRI). Ovaj izveštaj ispunjava visoke zahteve Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija koji se odnose na Izveštaj o napretku.
Izveštaju možete pristupiti preko zvaničnog linka.