Kada bi vas sada anketirali, kao što su ljude širom sveta, ko su EURO 2024 sponzori ili partneri – da li biste mogli da nabrojite makar jednog? Naravno, govorimo o zvaničnim EURO 2024 sponzorima i stanju svesti navijača i gledalaca o brendovima koji ih podržavaju.
UEFA EURO 2024 privlači globalnu pažnju, pa nije iznenađenje da brendovi plaćaju velike sume da bi bili povezani sa njim. Lista zvaničnih globalnih sponzora ovogodišnjeg turnira uključuje brendove iz celog sveta. Među njima su nemačke kompanije (adidas, Lidl, Engelbert Strauss) i brendovi iz Kine, Katara, Austrije, Francuske, Holandije i SAD.
Ne baš sjajna situacija za sponzore
S obzirom na to da brendovi plaćaju stotine miliona da bi bili povezani sa EURO takmičenjem, koliko ih potrošači prepoznaju? Na samom početku turnira odgovor je – ne previše. Makar se tako čini prema TGM Research istraživanju, koje je pitalo više od 10.000 ljudi da navedu brend koji im prvi padne na pamet kad pomisle na EURO 2024. adidas, Nike i Coca-Cola su se našli na vrhu liste odgovora. I dok su adidas i Coca-Cola zvanični sponzori, Nike nije niti je na bilo koji drugi način povezan sa UEFA organizacijom.
Pročitajte još:
Isto važi za Mercedes i BMW, koji su verovatno dospeli na listu, jer su među najpoznatijim brendovima iz Nemačke. Postoji treća kategorija brendova, onih koji su dugogodišnji UEFA partneri i drugih povezanih takmičenja, ali nisu zvanični sponzori EURO 2024. Među njima su HEINEKEN, zvanični sponzor UEFA Lige šampiona, ali i Visa. Ova kompanija je sponzor UEFA ženskih takmičenja i dugogodišnji FIFA partner – globalnog upravnog tela fudbala.
Šta su ljudi rekli, a ko su sponzori i partneri zaista
TOP 10 spomenutih kompanija ili brendova globalno su: adidas, Nike, Coca-Cola, Qatar Airways, FIFA, Shortcut, Puma, Audi, Visa i Red Bull. Od ovih zvanični sponzori ili partneri su samo adidas i Coca-Cola. Na nivou Nemačke prepoznati su i Lidl, Bitburger i BYD, koji jesu sponzori UEFA EURO 2024. Ovo nam govori da je lokalna prepoznatljivost znatno veća od globalne i da su te kompanije uradile dobru promociju.
Pročitajte još:
Zvanični EURO 2024 sponzori su: adidas, AliExpress, Alipay+, AtoS, Betano, Booking, BYD, Coca-Cola Zero, Hisense, Lidl, Engelbert Strauss, Visit Qatar i vivo. Nacionalni, nemački sponzori su: Bitburger, Deutsche Bahn, Deutsche Telekom, ERGO i Wiesenhof.
Koliko novca generiše EURO takmičenje
Prema podacima UEFA, EURO 2020, poslednje izdanje četvorogodišnjeg turnira, generisalo je 1,88 milijardi evra prihoda. Pri tome su komercijalna prava, uključujući UEFA program sponzorstava, činila 520 miliona evra ukupnog iznosa. U kombinaciji sa globalnim medijskim pravima, koja čine najveći deo UEFA EURO prihoda, komercijalna prava su činila gotovo 90 procenata ukupnih prihoda ove asocijacije od turnira koji je održan 2021. godine zbog pandemije.
Statista navodi da su ispitanici anketirani tokom maja, u 26 država na pet kontinenata, uključujući Srbiju. Pitali su ih da navedu makar jednog sponzora EURO 2024 takmičenja. Ukupno je ispitan 10.501 učesnik, starosti od 18 do 55 godina, putem interneta i uživo.
Srbija prepoznala i Hisense
Interesantno je da su domaći navijači otišli korak dalje u odnosu na rezultate globalnih istraživanja. Uz adidas, Coca-Cola i Lidl kompanije, Srbija je prepoznala još jednog zvaničnog sponzora – Hisense. Po anketi, svaki sedmi ispitanik je znao da je Hisense sponzor UEFA EURO 2024.
Ipak, učesnici su omanuli spominjanjem Nike, HEINEKEN, Mercedes, BMW i Visa sponzora, misleći da oni podržavaju EURO. Imamo i jedan unikatan promašaj – PlayStation. Verovatno su Sony gaming konzolu navijači iz Srbije pomešali sa njenim sponzorisanjem drugih UEFA takmičenja.
Očigledno je da i Srbi mešaju ko su EURO 2024 sponzori, a ko nisu, iako u manjoj meri od drugih navijača…