Upravo objavljeno istraživanje Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) dalo je uvid u korišćenje digitalnih tehnologija u preduzećima koja posluju u Srbiji. Otkriva nam kako srpske kompanije na internetu koriste mrežu svih mreža, ali i kako komuniciraju sa svetom.
Rezultati pokazuju da 75,6 odsto firmi u Srbiji ima veb-sajt, pri čemu se ovaj procenat povećava sa dužinom poslovanja firme. Najveća zastupljenost veb-sajtova je u sektoru proizvodnje (83,5 odsto) i trgovine (80). Sa druge strane u uslužnom sektoru čak 30,21 odsto firmi još uvek nema veb-sajt!
Kako digitalno komuniciraju srpska preduzeća
Zahvaljujući jednostavnosti korišćenja i dostupnosti platformi, društvene mreže su postale glavni kanal komunikacije za preduzeća svih veličina. Od preduzetnika (89,29 odsto njih), do velikih kompanija (70,59 odsto), ali veb-sajtovi ostaju temelj poslovnog onlajn prisustva. Oni i dalje služe kao centralna onlajn lokacija za prikazivanje proizvoda i usluga, pružanje informacija i izgradnju ugleda kompanije.
Većina preduzeća (69,8 odsto) za svoj veb-sajt koristi .rs domen, dok ih 25,6% koristi generički .com. Ovakav izbor domena uglavnom je motivisan geografskim i marketinškim razlozima. Istraživanje otkriva i to da 52,5 odsto firmi koristi imejl na vlastitom domenu za poslovnu komunikaciju. To ukazuje na značaj korporativnog identiteta u digitalnoj komunikaciji, pritom, 69,7% firmi koristi .rs za imejl na svom domenu.
Pročitajte još:
Većina firmi koje koriste .rs domen za svoj sajt, taj isti domen koristi i za svoj imejl (94,37 odsto). Interesantan je i podatak da značajan procenat firmi sa sajtom na .com domenu (21,69 odsto) za imejl koristi .rs domen.
Još interesantnih zaključaka istraživanja u brošuri
Ovaj izveštaj pruža dublji uvid u trenutni nivo digitalizacije preduzeća. Ukazuje pritom na značajne razlike u stepenu prihvatanja digitalnih tehnologija između različitih sektora, kao i firmi različitih veličina i starosti. Nalazi naglašavaju važnost veb-sajtova, e-pošte i društvenih medija u modernim poslovnim praksama. Takođe, navode na zaključak da je potrebno uspostaviti ravnotežu između svih komunikacionih kanala kako bi se maksimizovali rezultati poslovnog prisustva na internetu.
Srpske kompanije na internetu RNIDS instraživanje otkriće vam još više detalja o onlajn prisustvu domaćih preduzeća. Preuzmite zato Upotreba digitalnih tehnologija u poslovanju brošuru i proučite je već danas!