Zbunjeni ste najnovijim trendovima na društvenim mrežama? Nemojte biti! GWI istraživanje za 2024. godinu pruža jasniji prikaz trendova na društvenim mrežama trenutno. Podaci su bazirani na onome što je reklo skoro milion korisnika u jednom od najobimnijih istraživanja do sada. Izveštaj „Društvene mreže u 2024: Trendovi i navike“ sadrži globalne podatke, obuhvatajući stavove korisnika u Americi, APAC, Evropi i MEA tržištima.
Istraživanje je sprovedeno u 50 zemalja, bez Kine u kojoj ne važe globalna pravila i koja ima sopstvene društvene mreže. Zbog toga je korišćenje pojedinih mreža, WeChat, recimo, drastično manje od realnog, kao kad bi Kina bila obuhvaćena istraživanjem.
Vreme provedeno na društvenim mrežama
Manje od pola sata na društvenim mrežama provodi gotovo 13 odsto anketirane populacije. Do sat vremena njih 18 odsto, a do dva sata 19,3 odsto. Od četiri do čak 10 sati dnevno na društvenim mrežama i aplikacijama je gotovo 14 odsto učesnika ankete!
Prosečno, korisnik na društvenim mrežama provodi dva sata i 20 minuta – tri minuta manje u odnosu na 2020. godinu. TikTok korisnik ima 35 godina, pet godina više u odnosu na istraživanje od pre pet godina. Snapchat je, recimo, ostario tek godinu, jer se novi podaci i oni od pre pet godina razlikuju samo od 30 do 31.
Makar jednom mesečno korisnici posete, poređano po popularnosti, Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, TikTok, Telegram, X, Pinterest, Snapchat, a zatim LinkedIn, iMessage i Skype.
Šta ljudi rade na društvenim mrežama
Na Instagram platformi gledaju najviše video, njih 70 odsto. Sledi kreiranje Story objava (45 odsto), tri odsto manje prati Reels-e, a čak četvrtina odgovara na ankete i pitanja i gotovo isti broj koristi filtere. Na TikTok mreži korisnici najviše lajkuju ili komentarišu video objave – njih 55 odsto. Gotovo 40 odsto deli video ili ga šalje prijateljima. Uživo prenose prati 37, a zapraćuje naloge skoro isti broj korisnika tj. 37 odsto njih. Video upload-uje trećina TikTok-era, a pretražuje sadržaj njih skoro četvrtina.
Zanimljivo je da na Instagram reklame redovno klikće čak petina aktivnih korisnika
TechZone
U odnosu na 2020. godinu broj korisnika koji Instagram koriste za dopisivanje je porastao za čak 27 odsto. Što se TikTok mreže tiče, u odnosu na isti period broj korisnika koji je tražio brend ili proizvod je porastao za 102 odsto!
Primetan je porast korišćenja društvenih mreža za informisanje. Veći broj korisnika društvenih mreža u ovom trenutku prati tzv. NEWS INFLUNESERE od onih modnih. Čak je i generacija alfa za 11 odsto više u odnosu na prošlu godinu tražila i čitala vesti na mrežama.
Globalno i generalno gledano, politički sadržaj je tokom prethodnog meseca pogledalo makar 40 odsto korisnika društvenih mreža.

Novi trend na društvenim mrežama
Audio sadržaji su novi trend društvenih mreža, o tome smo već pisali i ranije. Ovde se misli na svaki tip audio sadržaja – od glasovnih poruka, preko snimaka, do podkasta na mrežama. Facebook i Instagram korisnici predvode ovaj novi trend. Audio aplikacije za edukaciju u poslednjih mesec dana koristilo je makar 40 odsto korisnika. Hranu je naručivalo 38 odsto njih, a kupovalo luksuzne proizvode 33 odsto.
Korišćenje audio snimaka i audio komponenti biće pravi izazov za brendove i kreatore sadržaja, jer ih ljudi očigledno vole. U vrlo bliskoj budućnosti audio će biti izuzetno popularan i tog sadržaja biće sve više i više.
Koje mreže koristi generacija Z
Generacija Z najviše koristi Instagram, WhatsApp, Facebook, TikTok, Telegram, Messenger, Snapchat, Pinterest, X, LinkedIn i Discord. U procentima to je 82, 73, 66, 54, 52, 47, 44, 40, isto 40, 26 i 21 odsto od ukupne anketirane populacije. Viber i WeChat su na margini generaciji Z i koristi ih tek oko četiri odsto korisnika ili manje.
Koje mreže koriste milenijalci
Situacija je nešto drugačija sa milenijalcima. Oni najviše koriste Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, TikTok, Telegram, X, Pinterest, Snapchat, LinkedIn i iMessage. Viber i WeChat i dalje koristi mali broj korisnika, ali više u odnosu na generaciju Z – oko šest odsto aktivnih korisnika.
Procente po društvenoj mreži pronađite na slikama koje su iza sledećea dva pasusa.
Koje mreže koristi generacija X
Malo drugačija situacija u odnosu na milenijalce. Facebook, WhatsApp, Instagram, Messenger, TikTok, Telegram, Pinterest, LinkedIn, X, iMessage i Snapchat.
Koje mreže koristi bejbi bumer generacija
To su Facebook, WhatsApp, Messenger, Instagram, TikTok, Pinterest, LinkedIn, X, Telegram, iMessage i, pazite sad – Skype!
Najbrže rastuće mreže su Pinterest među generacijom Z, LinkedIn među milenijalcima i TikTok među generacijom X i bejbi bumerima. Ovo je trend koji je aktuelan u poslednjih godinu dana.



Video sadržaji na društvenim mrežama
Osim koliko video sadržaja gledaju korisnici društvenih mreža makar jednom mesečno istraživanje otkriva i druge pojedinosti. YouTube Shorts je popularan, gleda ih makar polovina korisnika ankete. Oko 55 odsto korisnika prati Instagram Reels, takođe. Od svih Instagram korisnika oko 70 odsto njih makar jednom mesečno gleda video sadržaje. Od Facebook korisnika njih 58, od Twitter tj. X korisnika njih 54 odsto i od Snapchat korisnika njih oko 45 odsto.
Pročitajte i ovo:
Zanimljivo je istaći da različiti sadržaji tokom proteklih godina beleže različit uspeh. Recimo, od Q1 2022. naovamo sport kroz video je popularniji na društvenim mrežama za 33 odsto. Korisnici prave razliku i u kvalitetu i svesni su da su kratki video prilozi lošijeg kvaliteta. Njih gledaju češće, ali im je jasno da su video prilozi koji traju duže i kvalitetniji i informativniji.
Istraživanje „Društvene mreže u 2024: Trendovi i navike“ nastavlja se delom za kupovinu i preporuku brendova na različitim kanalima. O tome više možete da pročitate na GWI zvaničnom linku i pogledate detaljnu statistiku.