Tokom 24. i 25. maja je Raiffeisen banka upozorila korisnike putem poruka, aplikacije i mejla da ne dele lične podatke. Kako je navedeno u sadržaju poruke/mejla koji su korisnicima poslati, u toku je zlonamerna phishing kampanja.
Poruka je poslata na različite adrese više od 900.000 korisnika ove banke!
Šta piše u poruci upozorenja
Poruku Raiffeisen banke prenosimo u celosti.
„Obaveštavamo Vas da je u toku zlonamerna aktivnost slanja i-mejl poruka, prividno u ime Raiffeisen banke. Prevarna poruka sadrži zlonameran link koji za cilj ima krađu ličnih podataka primaoca.
Molimo Vas da obratite pažnju ukoliko dobijete poruku sa ovakvim sadržajem, jer ona nije potekla od Raiffeisen banke.
Navedenu poruku možete prepoznati najpre po tome što stvarna adresa pošiljaoca nije sa domena raiffeisenbank.rs. Budite uvek oprezni jer banka nikada od Vas neće tražiti da unesete svoje korisničko ime, lozinku, PIN za mobilnu aplikaciju, PIN ili CVV za platne kartice putem SMS poruka, i-mejla ili društvenih mreža.
Molimo vas da o merama opreza obavestite i sve zaposlene ovlašćene za korišćenje digitalnih kanala za vašu kompaniju“.
Pogledajte kako izgledaju poruke kojima pokušavaju da prevare korisnike (još uvek se ne zna ko stoji iza ovih napada):
Phishing napadi česti
Kradljivci podataka, kojima nije strano preuzimanje identiteta žrtava, često se koriste phishing kampanjama. Lakoverne korisnike navedu da im ostave svoje podatke – korisničke naloge i lozinke, imena, adrese i drugo – i potom ih iskoriste za različite tipove prevare.
Pročitajte i ovo:
Ovakav način prevare nije popularan samo putem mejla, nego i putem navodno besplatnih servisa na internetu. Jedan od najpopularnijih primera je i gledanje sportskih emisija ili filmova i serija za koje se, inače, plaća mesečna ili neka druga pretplata.
Za sada nema podataka da li je bilo i koliko oštećenih korisnika, ali Rauffeisen banka savetuje svim korisnicima da pročitaju uputstvo za zaštitu. To što je je Raiffeisen banka upozorila korisnike na prevaru je lepa praksa, ali ključ sigurnosti je svakako u rukama korisnika. Ne bacajte ga lakoverno nepoznatim osobama ili sistemima!