Kompanija Google oformila je hardverski tim pre nekog vremena i nedavno ga spojila sa timom za platforme. Pod upravom Rika Osterloa Google Pixel telefoni pokušaće da dožive renesansu, jer to do sada nisu bili u stanju da učine. Isti tim će nastojati da „bustuje“ Android veštačkom inteligencijom i „opameti“ sve platforme u Google ponudi.
Tako možda Pixel postane masovan brend, jer su kvalitet i softverska rešenja neupitna!
Pixel telefoni su niša
Smartfon tržište je nemilosrdno i samlelo je mnogobrojne legende telefonije, a kamoli nove igrače. Google je još uvek relativno nov, a Pixel mlad brend na smartfon tržištu i još uvek je niša.
Prema poslednjim Statista podacima, na ključnim tržištima Google Pixel ima najviše 5,5 odsto udela. Pomenuta brojka oslikava Kanadu, dok u Španiji i Francuskoj Pixel ne prelazi dva odsto. Google telefon nije značajno uspešniji čak ni u Indiji, sa 3,1 ili u SAD, na matičnom tržištu, sa tek 4,5 odsto. U Nemačkoj i Velikoj Britaniji Google je još uvek ispod četiri procenta i pored agresivne prodajne kampanje i pregršt poklona za kupce.
U istraživanju je učestvovalo do 9.425 ispitanika u svim zemljama i to tokom cele godine – od aprila 2023. do marta 2024.
Problem za Google
Prema istom istraživanju čak 57 odsto korisnika vrlo verovatno će zameniti Pixel čim im se za to ukaže prilika. Da ga zadrži odlučila se tek četvrtina korisnika.
U Apple i Samsung slučaju procenti su značajno drugačiji. Da zameni iPhone glasalo je 34 odsto ispitanika, a da ga zadrži i kao sledeći telefon polovina njih. U Samsung slučaju vrlo verovatno da će zameniti Galaxy telefon odabrala je samo trećina učesnika, a da ga zadrži gotovo 45 odsto.
Usled izmeštene produkcije, globalnih tokova koji i dalje utiču na lanac snabdevanja i isporuke Pixel je manje dostupan od konkurenata. Takođe, Google Pixel telefoni stidljivo prisutni u Evropi i Aziji, na najvažnijim smartfon tržištima. Ovo bi mogli biti izvori problema u kojima treba tražiti neke od krivaca za ovakvu situaciju.