I dok SOKO između Beograda i Novog Sada „leti“ ka svom novom milionu prevezenih putnika, stigla nam je nova “ptica”. Namenjena je novom delu pruge, od Novog Sada do Subotice i došla nam je preko Hrvatske iz – Kine.
I Štadler i CRRC
Osim tri brza voza SOKO švajcarskog proizvođača Štadler, koje Srbijavoz trenutno ima u svom voznom parku, od naredne godine će ovom deonicom saobraćati i brzi vozovi kineske kompanije CRRC.
Maketa kineske SOKO kompozicije prikazana je premijerno u Bačkoj Topoli prilikom spajanja poslednjeg koloseka na brzoj pruzi Novi Sad – Subotica. U međuvremenu je voz brendiran kao SOKO stigao na naše pruge.
Prvi kineski brzi voz u Evropi
Srpska delegacija potpisala je 2023. godine sporazum o kupovini vozova sa kineskom kompanijom CRRC Changchun. Vrednost investicije je oko 54 miliona dolara. To je prvi put da je kineski električni brzi voz sa brzinama od 200 kilometara na sat izvezen u Evropu.



Od Novog Sada do Subotice, pa do Mađarske…
Vozovi uključuju 20 vagona i podeljeni su u pet kompleta. Saobraćaće između Srbije i Mađarske, navedeno je prilikom zaključenja ugovora o kupovini. Trenutno je u Mađarskoj izgradnja pruge do Srbije usporena, pa će kineski SOKO saobraćati za početak na trasi Novi Sad – Subotica.
Brza pruga od Novog Sada do Subotice trebalo bi već u decembru da bude puštena u redovan saobraćaj. Testovi kompletno spojene deonice izvode se već nekoliko nedelja.
Svih novih 108 kilometara pruge do mađarsko-srpske granice trebalo bi da bude završeno do kraja ove godine. S druge strane, Mađarska strana bi svoj deo trebalo da završi tek do kraja 2025. Ipak, kad se to desi, putovanje od Beograda do Budimpešte, smanjiće se sa osam na oko dva i po sata.