Svet je bio (pomalo) šokiran kad je Apple, prema nekim izvorima, u poslednjem tromesečju preuzeo globalnu poziciju broj jedan. Smartfon tržište je na kratko dobilo novog vođu, koji je sada ponovo svetski broj dva.
Dva uspeha odjednom
Prema Canalys izveštaju za Q1 period 2024. godine, tržištu telefona isporučeno je 296,2 miliona komada. Ovo je izuzetan uspeh, jer je nakon 10 uzastopnih kvartala dostignut dvocifren rast. Takođe, ovo je povećanje isporuka od 10 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Samsung je ponovo broj jedan
Južnokorejska kompanija dostavila je više od 60 miliona telefona i ponovo je broj jedan sa oko 20 odsto tržišnog udela. Uspeh je postignut zahvaljujući snažnoj potražnji za Galaxy A serijom i iznenađujuće visokoj za Galaxy S24 serijom. Ipak, međugodišnje Samsung je pao za jedan odsto, jer je lane isporučio 60,3 miliona telefona.
Apple je međugodišnje zabeležio dramatično veći gubitak – u minusu je čak 16 odsto. To je oko 48,7 miliona isporučenih telefona i 16 odsto globalnog tržišta. Po tome gledano, Apple pad je pet odsto, jer je sa 21 skliznuo na pomenutih 16.
Xiaomi skočio za 33 odsto
Kineska kompanija napredovala je 33 odsto, najviše u „velikoj trojci“. Tokom prvog kvartala Xiaomi je isporučio 40,7 miliona telefona i zatvorio 14 odsto svetskog tržišta. U istom periodu 2022. proizvođač je isporučio 30,5 miliona telefona i imao 11 odsto tržišta. Po tom parametru gledano to je napredak za tri procenta. Brojke Xiaomi kompanije uključuju i POCO brend.
Transsion Holdings „eksplozija“
Kineski Transsion Holdings, koji objedinjuje brendove Infinix Mobile, Tecno Mobile i itel Mobile (kao i Carlcare i Oraimo) porastao je 86 odsto. U prvom tromesečju 2024. došao je do 10 odsto tržišnog udela i isporučio 28,6 miliona telefona. Prošle godine u isto vreme to je bilo šest odsto udela i 15,4 miliona isporučenih telefona. Zahvaljujući ovome Transsion Holdings povećao je udeo na tržištu za čak četiri odsto.
OPPO je, uključujući i OnePlus, imao osam odsto udela na tržištu, a isporučio je 25 miliona telefona.
Podaci za Huawei, iako je imao odlične rezultate u Kini i Aziji, nisu saopšteni pojedinačno. To znači da Huawei još uvek nije blizu TOP 5 brendova, ali mu se bliži. U narednim kvartalima je povratak moguć, ako Pura 70 serija bude napravila bum, kao što je najavljeno.