Wednesday, December 11, 2024
spot_img
HomeVestiIstraživanje: Skok popularnosti podkasta i audio knjiga

Istraživanje: Skok popularnosti podkasta i audio knjiga

Zahvaljujući podacima GWI istraživačke kuće, imamo priliku da pogledamo različite rezultate istraživanja Global Media Landscape 2024.

Globalna medijska scena 2024 istraživanje obuhvata teme poput vremena provedenog na internetu, korišćenja društvenih mreža i gejminga. Istraživanje je uradio GWI Core tim, a podaci obuhvataju potrošače na tržištima Amerike, azijsko-pacifičke regije, Evrope i Bliskog istoka i Afrike.

U istraživanju je učestvovalo 239.397 ljudi.

Vreme provedeno onlajn

Oko 10 odsto ispitanika sa mobilnim telefonom provodi više od 10 sati, a od šest do 10 sati oko 12 odsto njih. Samo pet odsto je uz telefon manje od 30 minuta dnevno, a najveći procenat, oko 33 odsto provodi između dva i četiri sata.

Za laptopom, tabletom ili desktopom tokom tipičnog dana najveći procenat ljudi provodi jedan do dva sata, njih više od 15,2 odsto. Nešto manje od 15 odsto provodi manje od 30 minuta. Više od 10 sati provodi pet i po odsto ispitanika, a od šest do 10 sati za laptopom, tabletom ili desktopom provodi oko 10 odsto ispitanika.

Gledanje televizije u padu

Čak 60 odsto ispitanika gleda TV na dnevnom nivou manje od 2 sata, trećina od tog procenta manje od sat vremena i preostala trećima manje od pola sata.

U poređenju sa 2013. godinom streaming je skočio sa 26 odsto na 44, pa je praćenje emitovanog programa palo sa 74 odsto na 56.

Koliko je kojih pametnih gedžeta

Samo 4,4 odsto korisnika prijavilo je da ima set za virtuelnu realnost, običan telefon ima manje od sedam odsto, eReader 0,8 odsto više, pametnu/fitnes narukvicu 13 odsto, neki smart home uređaj oko 16, a gejming konzolu samo 20 odsto korisnika.

Pametni sat ima nešto manje od 25 ispitanika, tablet 31, pametni televizor gotovo 40 odsto, a mnogo više korisnika poseduje laptop ili desktop – 60 odsto.

Očekivano, najviše ispitanika, njih gotovo 98 odsto ima pametni telefon.

Onlajn slušaoci širom sveta

Ispitanici GWI istraživanja rekli su da čak 17,2 odsto njih redovno sluša audio knjige. Podkast sluša više od petine učesnika, a 18 odsto redovno sluša radio program.

Meta gospodari mrežama

Istraživanje pokazuje da je Facebook i dalje najpopularniji, i jednom mesečno ga poseti makar 58,9 odsto ispitanika. Sledi TikTok sa 58,3, zatim Instagram, WhatsApp i Messenger sa 56,9, 54 i 42,5 odsto. Dakle, Meta dominira u sektoru društvenih mreža.

Tu su još i bivši Twitter, X (34,8), Telegram (33,4), WeChat (27,6), Pinterest (24,2), Snapchat (22,8), LinkedIn (21,3) i iMessage (18,1 odsto).

Gejming statistika

Najčešće igre igra takozvana Generacija Z, među kojom su najpopularnije franšize Minecraft, The Sims, Roblox i Animal Crossing. Njih čak 32 odsto gleda drugi ekran dok igra – poruke, skrolovanje mrežama…, a čak polovina LGBT+ gejming populacije redovno igra igre kao beg od realonsti.

Ključni nalazi GWI istraživanja

Emitovani televizijski program ima manji udeo, nego što je nekad imao, ali je i dalje ispred streaming platformi. TV je i dalje pouzdan kanal za oglašavanje i dostizanje ciljane publike.

Online aktivnosti su raznovrsnije nego ranije

Društvene mreže i platforme su proširile mogućnosti uključujući stvari poput Story-ja i Reel-ova, ali su i drugi mediji povećali popularnost, poput audio knjiga i podkasta.

Gejming sve popularniji

Oglašavanje unutar igara i partnerstva omogućila su gejmingu da se proširi na potrošače koji možda pre nisu bili zainteresovani za tako nešto. Postoji snažna želja za saradnjom sa luksuznim tržištem, a virtuelni modni predmeti, eSport merch i gejming dodaci su izuzetno popularni.

PROČITAJTE I OVO

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE

NAJNOVIJI KOMENTARI

Marko Čavić on iPhone 16 cene u Srbiji
Gazda milutin on iPhone 16 cene u Srbiji